standy reklamowe

Stojaki reklamowe jako skuteczna forma reklamy

Nie zawsze trzeba inwestować w drogą reklamę w mass mediach. Okazuje się, że nierzadko podobną skuteczność wykazuje reklama zewnętrzna, której narzędzia pojawiają się w miejscu sprzedaży. Niektórzy uznają materiały typu POS za takie, które mogą być jedynie elementem uzupełniającym całościową strategię. Dla innych to właśnie one będą podstawą działań promocyjnych. Sprawdź, dlaczego reklama w miejscu sprzedaży cieszy się tak dużym powodzeniem.

Tania forma promocji w miejscu sprzedaży

Przede wszystkim reklama zewnętrzna w miejscu sprzedaży jest o wiele tańsza od tej z zakresu ATL, w której skład wchodzą spoty reklamowe w radiu, telewizji czy internecie. Na standy reklamowe, stojak na ulotki czy innego rodzaju ekspozytory wydamy maksymalnie kilkaset złotych. Będą służyć co najmniej kilka lat i należycie spełniać swoją funkcję. Na standach wystarczy przyczepić niewielki plakat, ulotkę albo kredą napisać ważne dla potencjalnego odbiorcy informacje. W stojaki wystarczy zaś umieścić ulotki, katalogi czy firmowe broszury informacyjne.

Najczęściej wykorzystywane narzędzia reklamy w miejscu sprzedaży

Standardowo stosuje się już standy reklamowe. To tzw. potykacze, umieszczane najczęściej tuż przed wejściem do sklepu albo przy głównych korytarzach w sklepie. Standy mogą przybierać różną formę. Mogą być wykonane z tablicy, dzięki czemu kredą można napisać niezbędne informacje i dowolnie je zmieniać. Są też standy reklamowe z tablicy korkowej, do której w łatwy sposób można przyczepić ulotkę czy niewielki plakat.

Kolejne narzędzia reklamy, które sprawiają, że przekaz łatwiej trafia do potencjalnych odbiorców, to stojak na ulotki i ekspozytor na gazety. To proste konstrukcje, na których po prostu umieszcza się wszelkie materiały drukowane, takie jak gazetki promocyjne, ulotki informacyjne, katalogi firmowe czy broszury.

Skuteczność małej reklamy zewnętrznej

Skuteczność takiej formy reklamy oceniana jest bardzo wysoko. Jeśli połączymy w całość jej główne zalety, okaże się, że jest to niezbędne narzędzie promocyjne. Przede wszystkim inwestor nie wyda na taką reklamę dużo. Co więcej, taka reklama nie jest nachalna, przez co jest akceptowana przez potencjalnie zainteresowanych klientów. Warto jeszcze zaznaczyć, że standy reklamowe, ulotki czy inne materiały drukowane są typowo informacyjne. Nie działają na podświadomość odbiorcy, ale rzeczywiście dostarczają wiedzę. To dzięki temu klient może dokonać racjonalnego wyboru.

Stojaki reklamowe jako element strategii promocyjnej

Co ciekawe, stojaki reklamowe wchodzą w skład całościowej strategii promocyjnej firmy. Zazwyczaj uznaje się je jedynie jako uzupełnienie głównych działań. Okazuje się jednak, że taka forma promocji świetnie sprawdzi się także jako osobny, samodzielny instrument pozwalający na reklamę danych produktów bądź usług. Wiele zależy od charakteru prowadzonej firmy, lokalizacji miejsca sprzedaży dóbr oraz profilu potencjalnych odbiorców. Coraz częściej nie lubimy nachalnej reklamy, ale wybieramy właśnie tę subtelną, po którą z łatwością sięgniemy sami w razie potrzeby.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.