gry interaktywne dla dzieci

Nowe technologie sposobem na większą aktywność ruchową dzieci

Każdy z nas kiedyś chodził do szkoły podstawowej i wie, jak wygląda typowa przerwa między lekcjami. Dziesięć minut pełnych hałasu, wygłupów, biegania – dzieci muszą się oderwać i odpocząć od wysiłku umysłowego zastępując go na te kilka chwil fizycznym.

Zaplanujmy im zajęcia

Nie organizując dzieciom czasu podczas przerw, skazane są na własne pomysły, które nierzadko kończą się stłuczonym piszczelem lub podartą koszulką. Wraz z rozwojem technologii dysponujemy coraz większym wachlarzem atrakcji dla najmłodszych. Dobrym pomysłem są gry interaktywne dla dzieci, które na swój sposób zachęcają do aktywnego spędzania czasu.

Co najskuteczniej relaksuje?

Część szkół zdecydowało się zastąpić typowe przerwy pełne wrzawy i krzyków 10 minutami wyciszenia i odpoczynku. Uczniowie pod nadzorem wychowawców spokojnie i po cichu przemierzają korytarze, ale czy to dobry sposób na zregenerowanie sił i przygotowanie dzieci do dalszej nauki? Czy nie lepiej pozwolić im się pobudzić przy odrobinie wysiłku fizycznego?

Technologia porusza

Coraz więcej szkół i innych placówek decyduje się na wprowadzenie tak zwanych aktywnych przerw. Sprawdzonym i łatwym rozwiązaniem jest „Magiczny Dywan”. Jest to rodzaj interaktywnej podłogi, która zmusza dzieciaki do odrobiny ruchu, zapewniając im kilkanaście minut doskonałej zabawy oraz dodatkowej edukacji. Jedyne czego potrzeba do instalacji tego typu technologii jest odrobina wolnej przestrzeni, świetnie nada się część sali gimnastycznej lub szkolny dziedziniec. Proponowany zbiór gier i zabaw jest dostosowany do podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz dopasowany do dzieci w różnym wieku.

Przyjemne z pożytecznym – szachy drewniane dla najmłodszych dostępne na https://raczkujemy.pl/szachy/

Gdyby dać dzieciom wolną rękę w kwestii spędzania przerw, zdecydowałyby się na bieganie i wygłupy w klasie i na korytarzach. Pomóżmy im lekko, nie zabraniając aktywności ruchowej, łącząc to dodatkowo z elementami nauki i interakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *